Projek Tanaman

Salams... setiap minggu berulang alik ke kampung monitor projek yang bakal lahir. First babylah ni. Tanah aku beli dari makcik aku untuk aku usahakan dengan projek tanaman. Aku beli 2 ekar setengah. Insya-allah akan diusahakan dengan tanaman dragon fruits dengan cili. Sekarang tanah tu dah habis fasa clearing. Lepas ni pembakaran ... pastu start pulau. Pulau tu bahasa orang kebun..agaknyalah. Maksudnya, bajak kasi rata...kata cina tulah.

Ni keadaan tanah aku sebelum clearing. Nampak semak aje...tapi tunggul kayu banyak.. so clearing kena pakai escavator jugak.Dua mesin digunakan untuk permbersihan tanah. Dalam 10 hari tanah selesai di bersihkan. Insya-allah projek tanaman cili akan mula pada pertengahan bulan 7. Mudah-mudahan..berkat doa semua..

2 comments:

Anonymous said...

A,kum....

Apa cerita tanamna Dragon Fruit..dah tanam tiang lom?

Untuk pengetahuan semua ada masalah besra sekarang..jangkitan Kulat Antarknos....setakat ni tiada ubat yang sesuai....Ramai yg dah kene....akibat guna baja tahi nayam

Anonymous said...

hairepotter.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading hairepotter.blogspot.com every day.
bad credit cash loans
payday loan