Jakarta - Hari Pertama

Perjalanan kami dimulakan dengan niat musafir dan doa kepadaNya agar trip kali ini dipermudahkan urusan kami, dipertemukan dengan orang yang baik-baik yang boleh membantu dan pelihara keselamatan kami bertiga.

Airasia pilihan kami untuk membawa kami ke Jakarta. Tepat jam 3.55 ptg, pesawat kami pun membelah angkasa untuk meneruskan perjalanannya untuk 2 jam yang berikutnya. Dijangka sampai di Bandara Sukarno Hatta pada jam 4.55 petang. Untuk pengetahuan anda semua, waktu di Indonesia lewat sejam dari Malaysia. So, jangan ada yang coba coba nak solat Subuh jam 6.00 pagi waktu Indonesia! Waktu tu orang Indonesia sudah pergi jogging tau...

Touch down jam 5.55 petang atau sebenarnya jam 6.55 petang waktu Malaysia..terus kami mengambil Limo Airport untuk membawa kami ke hotel kami. Syukur kami berjumpa dengan pemandu limo yang sanggup melayan karenah kami. Apa taknya, kami belum tempah hotel pun... pemandu limo yang bernama Nursia atau Nur membawa kami menjengah beberapa hotel untuk bertanyakan rate yang bersesuaian dengan bajet kami...ihiks. So, at least dapatlah kami menginap di Hotel Alia Cikini berhadapan dengan Taman Iskandar Marzuki (TIM).

Check in..ambil bilik suite.. then g dinner...laper banget. Kami dinner di The Gallery Cafe...tertarik dengan menunya "Bebek Ngamuk" Fuihh..ngamuk tu maksudnya..super duper pedas tahap dewa. Orang yang tahan pedas pun boleh ngamuk...hehe...

Untuk harini kos yang terlibat :
  1. Limo Airport Rp315,000 OR RM108 dari Airport ke Jakarta Pusat. Tapi dorang pulangkan Rp100,000 sebab lokasi yang kita pergi tak sampai pun Rp315,000...so dorang pulangkan. What the surprise.... sebab jujur sangat.... pstt.... rasa kalau kat malaysia.... jangan haraplah nak pulangkan balik...rejekiii....
  2. Dinner @ The Gallery Cafe Rp233,310 OR RM78 (Bahagi tiga sorang kena bayar RM26)
  3. Hotel Alia Cikini Rp450,000 OR RM155 semalam

Dats all for day 1.......