Rock Melon dalam belaan

Salams ... projek tanaman sekarang ialah Rock Melon.Rock melon ini dari keluarga melon yang dikacuk dengan labu. Kacukan ini akan membuat buah lebih manis dan tahan lasak seperti labu...hehe... Anyway, pokok tu masih baby lagik, umur dia dalam 3 minggu.
Weekend ni akak balik nak tgk progress dia, gambar terkini nanti akak upload selepas akak balik dari kampung yer. Cili merah sudah ditebang kerana sudah sampai masa dia untuk ditamatkan perkhidmatan. One more sekarang dah masuk musim panas, jadi amatlah sesuai untuk tanaman melon yang memerlukan cuaca panas untuk membuatkan isi buah lebih manis. Kailan juga sudah ditamatkan perkhidmatannya, kerana harga kailan sudah jatuh...agaknya bila orang masuk blog akak tgk kailan gumuk-gumuk...dorang pakat-pakat tanam kailan kot..agaknye ler. Keladi juga sudah gumuk dan ready untuk dicabut sekitar bulan 4 neh... seekar tanah boleh ditanam keladi sebanyak 10,000 pokok.
Cam tak caya aje tanah seekar tu boleh buat 10,000 pokok. Ada seekar lagi tanah belum di tanam apa-apa. Akak tengah study untuk tanam serai wangi atau serai paha ayam. Siapa-siapa ada info tentang serai tersebut...boleh email pada akak kakrozi@yahoo.com Oklah...sambung buat kerja hakiki....jompa lagik.

No comments: